неділя, 5 квітня 2015 р.

Виступ на тему:

 "Ситуація успіху 
в роботі з обдарованими дітьми"


Підготувала
вчитель інформатики
І категорії
Лазукіна М. В.
Заслухано
на засіданні шкільної творчої групи
«Формуємо творчу особистість»
15.04.2015 р.,
протокол № 3
Методи стимулювання й мотивації до  навчання інформатики в учнів:
  • Використання ефекту подиву.  
  • Евристична бесіда.  
  • Створення емоційно-моральних переживань.  
  • Використання аналогії, порівняння, протиставлення.  
  • Створення ситуації зацікавленості.  
  • Використання спостережень, наслідування, експерименту.  
  • Пізнавальні ігри.  
  • Використання навчальних дискусій.  
  • Створення ситуації вільного вибору учнями навчального завдання.  
  • Використання методу аналізу життєвих ситуацій. 
  • Створення проблемної ситуації.  
  • Використання наочності.  
  • Формування в учнів мотивів обов’язку і відповідальності в навчанні.  
  • Використання історичного матеріалу.  
  • Застосування нового інформаційного факту.  
  • Використання методу доцільних задач.  
  • Створення ситуації захопленості.  
  • Використання практичних задач.
  • Створення на уроці ситуації успіху.

Мотивація успіху – необхідна умова в розвитку творчого потенціалу обдарованих учнів


Заслуговує на увагу і ефективне застосування технології «Створення ситуації успіху», в основі якої – «особистісно зорієнтований підхід до процесу навчання і виховання». За визначенням   психологів, ситуація успіху – це суб’єктивний психічний стан задоволення наслідком фізичної або моральної напруги виконавця справи, творця явища. Завдання учителя полягає в тому, щоб надати кожному зі своїх вихованців можливість пережити радість досягнення, усвідомити свої можливості, повірити в себе. Таким чином старшокласники переконані, що успіх у житті приходить завдяки вірі в себе, прагненням досягти якомога більшого та постійній роботі над собою.

Ситуація успіху в роботі з обдарованими дітьми

Успіх, за тлумачним словником – зусилля, що перемагає хаос. Успіх тоді представляється як докладання зусиль для досягнення бажаного результату й носить структурний характер діяльності. «Діяльність людини, і зокрема дитини, є чинником розвитку його особистості» (Леонтьєв О.М.). виконуючи дії фізичного, інтелектуального, духовного плану, людина тренується, розвиває свої здібності, здобуває досвіду. При цьому фактором розвитку особистості дитини стає не виконання самих дій, а одержуваний результат, пережитий як індивідуальне досягнення, успіх. Саме усвідомлення особистих досягнень, оцінюваних суб'єктом як успіх, є стимулом, його подальшого руху в удосконалюванні.
З погляду індивідуального розвитку особистості переживання, що супроводжують досягнення успіху, визначають не тільки самопочуття й задоволення собою, але впливають на подальший його розвиток:

  • по-перше, успіх породжує почуття задоволення діяльністю й бажання її повторення.
  • по-друге, успіх підвищує самооцінку й самоповагу особистості.
  • по-третє, успіх зміцнює соціальні відносини.
  • по-четверте,  успіх стає найсильнішим засобом особистісного розвитку людини.

Презентація 1

Немає коментарів:

Дописати коментар