Виступ на тему:
"Ситуація успіху
в роботі з обдарованими дітьми"
Підготувала
вчитель інформатики
І категорії
Лазукіна М. В.
Заслухано
на засіданні шкільної творчої групи
«Формуємо творчу особистість»
15.04.2015 р.,
протокол № 3
- Використання ефекту подиву.
- Евристична бесіда.
- Створення емоційно-моральних переживань.
- Використання аналогії, порівняння, протиставлення.
- Створення ситуації зацікавленості.
- Використання спостережень, наслідування, експерименту.
- Пізнавальні ігри.
- Використання навчальних дискусій.
- Створення ситуації вільного вибору учнями навчального завдання.
- Використання методу аналізу життєвих ситуацій.
- Створення проблемної ситуації.
- Використання наочності.
- Формування в учнів мотивів обов’язку і відповідальності в навчанні.
- Використання історичного матеріалу.
- Застосування нового інформаційного факту.
- Використання методу доцільних задач.
- Створення ситуації захопленості.
- Використання практичних задач.
- Створення на уроці ситуації успіху.
Мотивація успіху – необхідна умова в розвитку творчого потенціалу обдарованих учнів
Заслуговує на увагу і ефективне застосування технології «Створення ситуації успіху», в основі якої – «особистісно зорієнтований підхід до процесу навчання і виховання». За визначенням психологів, ситуація успіху – це суб’єктивний психічний стан задоволення наслідком фізичної або моральної напруги виконавця справи, творця явища. Завдання учителя полягає в тому, щоб надати кожному зі своїх вихованців можливість пережити радість досягнення, усвідомити свої можливості, повірити в себе. Таким чином старшокласники переконані, що успіх у житті приходить завдяки вірі в себе, прагненням досягти якомога більшого та постійній роботі над собою.
Успіх, за тлумачним словником – зусилля, що перемагає хаос. Успіх тоді представляється як докладання зусиль для досягнення бажаного результату й носить структурний характер діяльності. «Діяльність людини, і зокрема дитини, є чинником розвитку його особистості» (Леонтьєв О.М.). виконуючи дії фізичного, інтелектуального, духовного плану, людина тренується, розвиває свої здібності, здобуває досвіду. При цьому фактором розвитку особистості дитини стає не виконання самих дій, а одержуваний результат, пережитий як індивідуальне досягнення, успіх. Саме усвідомлення особистих досягнень, оцінюваних суб'єктом як успіх, є стимулом, його подальшого руху в удосконалюванні.
З погляду індивідуального розвитку особистості переживання, що супроводжують досягнення успіху, визначають не тільки самопочуття й задоволення собою, але впливають на подальший його розвиток:
Немає коментарів:
Дописати коментар